Deklaracja Dostępności dla strony internetowej www.dbfos.um.warszawa.pl
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Śródmieście m.st. Warszawy zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do
Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do Dzielnicowego Biura Finansów Oświaty – Śródmieście m.st. Warszawy.
- Data publikacji strony internetowej: 2022-07-14.
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2023-02-22.
Status zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Niespełnione wymagania
- Niektóre dokumenty, w tym sprawozdania finansowe posiadają swoją warstwę tekstową ale mogą nie posiadać struktury dokumentu.
- Niektóre linki mogą być dwuznaczne dla użytkowników i nie są wystarczająco opisane.
- Brak dostępności wszystkich funkcjonalności za pomocą klawiatury.
- Niektóre z zamieszczonych plików to graficzne pliki PDF.
- Niektóre informacje przedstawiono jedynie w formie graficznej.
- Niektóre elementy tekstowe nie mają możliwości zmiany rozmiaru czcionki.
- Brak jest możliwości zmiany odstępów między wyrazami lub liniami tekstu.
Przygotowanie deklaracji dostępności
Oświadczenie sporządzono dnia: 2022-07-14.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Data ostatniego przeglądu deklaracji: 2024-11-13.
Skróty klawiaturowe
- Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt.
Osobą kontaktową jest Paweł Osiński – posinski@um.warszawa.pl.
Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 22 27 70 162.
Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Śródmieście m.st. Warszawy zlokalizowane jest w „Błękitnym Wieżowcu” na piętrze II.
Parking
- Nie mamy wyznaczonych miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych.
- Parking jest płatny.
- Publiczne parkingi (płatne) są usytuowane na Placu Bankowym i okolicznych ulicach, w tym na ulicy Corazziego, która bezpośrednio łączy się z terenem wokół wieżowca. W ciągach parkingowych jest wyznaczone miejsce dla niepełnosprawnych. Najbliższa odległość od miejsca parkingowego do wejścia do budynku wynosi ok. 60 metrów. Po pokonaniu tej odległości do budynku wejdziesz drzwiami obrotowymi.
Pies asystujący
- Możesz przyjść z psem asystującym lub psem przewodnikiem. Pamiętaj o certyfikacie psa asystującego i zaświadczeniu o szczepieniu.
Wejście do budynku
- Błękitny Wieżowiec jest usytuowany we wschodniej części Placu Bankowego, naprzeciwko Ratusza i Urzędu Wojewódzkiego. Do budynku prowadzą ciągi piesze z sygnalizacja świetlną oraz przejścia podziemne. Przystanki komunikacji zbiorowej w pobliżu obiektu: Pl. Bankowy 01, 02 03, Metro Ratusz-Arsenał.
- Wejście jest na poziomie gruntu. Nie ma przeszkód, by wjechać na wózku.
- Budynek posiada 5 wejść przeznaczonych dla gości, tj. trzy wejścia od Placu Bankowego oraz dwa wejścia od ul. Tłomackie, w tym jedno z drzwiami obrotowymi. Dojście do głównego holu windowego dla osób niepełnosprawnych jest usytuowane od ul. Tłomackie (bliżej Al. Solidarności). Drzwi musisz otworzyć ręcznie. Wejście wyposażone jest w windę dla wózków, co umożliwia dostęp do recepcji ochrony budynku, która w razie potrzeby udzieli pomocy osobie niepełnosprawnej.
- Przestrzeń manewrowa przed wejściem wynosi 150 centymetrów.
- Otworzenie drzwi nie wymaga dużej siły.
- Można je łatwo utrzymać w pozycji otwartej.
- Szerokość otworu wejściowego wynosi 90 centymetrów.
- Jeżeli nie możesz skorzystać z dedykowanego dla osób niepełnosprawnych wejścia od ul. Tłomackie, skorzystaj z wejścia od Placu Bankowego (przy sklepie Rossman). Po lewej stronie od wejścia znajdują się dwie windy, którymi dostaniesz się do siedziby Biura na II piętrze, na prawo od wind.
Przestrzeń za wejściem
- W holu głównym wieżowca jest usytuowana recepcja budynku, która udziela niezbędnych informacji oraz kieruje interesantów do siedziby Biura mieszczącego się na piętrze II. Kancelaria Biura znajduje się bezpośrednio za drzwiami szklanymi prowadzącymi z holu windowego na piętrze II i nie ma potrzeby wchodzenia interesantów do pozostałych pomieszczeń Biura.
Do siedziby Biura osoba niepełnosprawna może dostać się za pomocą wind znajdujących się w holu głównym budynku. Szerokość drzwi oraz ciągów komunikacyjnych w całym budynku dostosowana jest do potrzeb osób niepełnosprawnych. W budynku nie występują progi podłogowe. - Informacja dotykowa o rozmieszczeniu pomieszczeń znajduje się na II piętrze, za szklanymi drzwiami stanowiącymi wejście do siedziby Biura, w postaci wypukłego rysunku na stojaku.
- Przestrzeń jest zazwyczaj cicha i spokojna.
- Pomieszczenie jest dobrze oświetlone.
- Punkt obsługi znajduje się na II piętrze (po wyjściu z windy na prawo, za szklanymi drzwiami)
- Punkt obsługi wyposażony jest w pętlę indukcyjną.
- W punkcie obsługi dostępna jest usługa tłumaczenia na język migowy.
Ciągi poziome
- Wszystkie pomieszczenia znajdują się na tym samym poziomie i na jednej kondygnacji, nie dotyczy wejścia i przestrzeni za wejściem.
- Wszystkie korytarze są dostępne.
Ciągi pionowe
- Możesz skorzystać z windy.
Winda
- Drzwi windy otwierają się automatycznie
- Winda znajduje się w budynku
- w holu przy recepcji
Pomieszczenia
- Wszystkie pomieszczenia są dostępne dla osób na wózkach.
Łazienka
- W budynku jest toaleta dostępna dla osób z niepełnosprawnością.
- Toaleta dla niepełnosprawnych znajduje się na piętrze II, na lewo od wind
- Drzwi otwierają się na zewnątrz.
- Nie ma przeszkód, by wjechać na wózku do łazienki.
- W toalecie jest zamontowany przycisk do wzywania pomocy.
- Przestrzeń manewrowa wynosi 150 centymetrów.
- Pochwyty są po obu stronach ustępu.
Aplikacje mobilne
brak
Dodatkowe informacje
- Informacja o naszej działalności w tekście łatwym do czytania (ETR): Działaność Biura (ETR)
- Informacja o naszej działalności w języku migowym (PJM): Działaność Biura (PJM)
- Aktualny raport z zapewnienia dostępności: Raport o stanie zapewnienia dostępności podmiotu publicznego
- Jak wnioskować o tłumacza polskiego języka migowego: Tłumacz PJM
- Zasady wejścia w towarzystwie psa asystującego: Zasady wejścia w towarzystwie psa asystującego
- Plan działań na rzecz poprawy dostepności osobom ze szczególnymi potrzebami na rok 2025: Plan działań na rok 2025
- Deklaracja dostępności została przygotowana w Generatorze Deklaracji Dostępności.